Friday, August 29, 2014

Enam lelaki bogel mengaku salah

BALIK PULAU - Sebanyak 10 individu yang menyertai pesta bogel di Pantai Teluk Kampi, Taman Negara Teluk Bahang, Pulau Pinang pada 30 Mei lalu didakwa di Mahkamah Majistret di sini atas tuduhan menimbulkan kegusaran kepada orang ramai di tempat awam.

Lebih menarik, kesemua mereka hadir untuk menghadapi tuduhan tersebut dengan berpakaian sopan.Sebahagian daripada mereka memakai penutup muka dipercayai bagi mengelak wajah mereka dirakam jurugambar.

Bagaimanapun hanya enam daripada mereka mengaku bersalah selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Muhammad Najib Ismail.Muhammad Najib kemudian menjatuhi hukuman denda RM5,000 dan penjara sebulan ke atas setiap tertuduh.



Mereka ialah Loh Kok Hong, 41, Mu Wai Peng, 34, Justin Ang Ji Keng, 24, Yam Kam Hoong, 54, Lionel Loo Joo Heng, 52, dan R. Nanda Kumar, 40.Mereka didakwa mengikut Seksyen 294(a) Akta 574 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 294 akta sama yang memperuntukkan hukuman penjara tiga bulan atau denda atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.


Mengikut pertuduhan, kesemua tertuduh didakwa telah mendatangkan kegusaran kepada orang awam kerana berbogel di tempat awam di Pantai Teluk Kampi, Taman Negara Teluk Bahang di sini, kira-kira pukul 3 hingga 6 petang pada 30 Mei lalu.

sumber dari

No comments:

Post a Comment