Friday, August 29, 2014

Tak mungkin saya kacau kebahagiaan mereka - Ayda Jebat

KUALA LUMPUR: "Dia sudah berpunya, tak mungkin saya akan kacau perhubungan itu," demikian ungkapan pelakon utama Rindu Awak 200 %, Ayda Jebat mengenai gosip mengaitkan dirinya dengan Zul Ariffin, gandingannya dalam drama berkenaan.

Malah pelakon yang pernah menyertai Akademi Fantasia musim kesembilan itu tidak pernah terlintas langsung untuk merosakkan kebahagiaan orang sekalipun beliau masih solo.
Baginya tidak pernah wujud terma cinta lokasi secara serius membabitkan mereka.

Kehangatan drama adaptasi novel popular ini yang bersiaran menerusi slot Akasia TV3 ini turut memberi tempias kepada gandingan pelakon utamanya. Malah ada peminat yang mahu mereka bercinta di alam realiti.

Cuma bagi Ayda, beliau melihat gosip sebegitu tak lebih daripada usikan manja untuk menghangatkan lagi drama itu.

"Bagi saya, apabila berlakon yang memerlukan emosi percintaan, perasaan itu perlu kerana sebagai pelakon kita mahu menyampaikan apa yang dirasai. Kalau ada yang suka itu bererti watak Armel Aisya dan Zill Faezrul Iqbal (Zul Ariffin) berjayalah.

"Malah saya berpendapat cinta lokasi itu wujud tapi semuanya atas tuntutan kerja. Tidaklah sampai bercinta. Saya tahu dia ada kekasih. Dalam yang suka, adatlah yang tak suka gandingan kami.

"Saya ada menerima emel yang tak suka kalau wujud hubungan cinta serius antara kami. Tapi bahasa yang digunakan dalam emel itu baik sampai saya tersengih membacanya. Saya faham apa yang mereka tulis itu dan saya tak tergamak jadi orang ketiga," katanya.

Dalam perkembangan lain, Ayda kini sudah bergelar duta kepada produk Aura White untuk rangkaian produk Aura White Bubbly bagi kelompok sasaran remaja berusia 13 hingga 25 tahun. Ayda mengakui tawaran itu diterimanya hasil impak drama Rindu Awak 200 %.

"Saya difahamkan memang ketika itu pihak Aura White mahu artis remaja dan kebetulan mereka menonton drama Rindu Awak 200 %. Saya melihat semua ini sebagai rezeki terpijak selepas tiga tahun mencuba nasib dalam dunia seni.

"Sebelum drama ini pun saya sudah membintangi banyak drama. Tapi tuah saya bermula dengan drama ini yang banyak membuka peluang saya kepada pendedahan serta promosi di TV dan bersama media.

"Ini juga drama pertama saya di TV3 untuk watak utama. Sebelum ini saya ada berlakon drama Anugerah Terindah juga di saluran sama tetapi hanya watak pembantu. Biarpun ada yang mempertikaikan saya tak layak jadi heroin, saya ambil semuanya dari sudut positif serta pembakar semangat," katanya.

Biarpun sudah dianggap bertuah meraih populariti segera, Ayda menyifatkan elemen itu tidak akan langsung mengubahnya jadi besar kepala dan lupa diri.


"Saya jalani hidup ini macam biasa saja. Macam dulu. Tapi saya selesa jadi diri sendiri. Saya jenis yang banyak cakap dan suka gelak. Pendek kata saya jenis yang 'gila-gila'," katanya.


sumber dari

No comments:

Post a Comment